Pilarka Spalinowa STIHL MS 362 C-M VW
Opis
Charakterystyka - Pilarka spalinowa STIHL MS 362 C-M VW
Pilarka spalinowa MS 362 C-M VW to bardzo solidna, profesjonalna pilarka łańcuchowa przeznaczona dla wszystkich użytkowników, którzy oczekują wyższej mocy i wyższego komfortu podczas pracy przy pozyskiwaniu drewna. Wyposażona w system STIHL M-Tronic zapewniający dozowanie optymalnej ilości mieszanki paliwowej w każdych warunkach. O wydajności i komforcie pracy decydują także inne, praktyczne elementy wyposażenia takie jak: łatwy w konserwacji filtr HD2, profesjonalny system antywibracyjny STIHL, pompa olejowa z funkcją regulacji wydajności czy praktyczne nakrętki koła napędowego zintegrowane z pokrywą.
Główne cechy - Pilarka spalinowa STIHL MS 362 C-M VW
STIHL M-Tronic (FT)
System elektronicznego sterowania silnikiem precyzyjnie reguluje czas zapłonu w każdym zakresie obrotów i dozuje odpowiednią ilość paliwa w zależności od temperatury, wysokości n.p.m. i jakości paliwa. Dzięki temu do uruchomienia pilarki wystarczy tylko jedna pozycja na przełączniku.
Filtr STIHL HD2
Nowy filtr HD2 wykonany jest z polietylenu i posiada nawet o 70% drobniejsze pory w porównaniu z filtrami filcowymi czy poliamidowymi, co w praktyce oznacza filtrowanie najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń. Nowy filtr jest ponadto wodoodporny, nie absorbuje oleju i można go łatwo oczyścić. Okrągły kartusz filtra można zdemontować bez użycia narzędzi.
Zawór dekompresyjny
Zawór dekompresyjny pozwala podczas uruchamiania usunąć z cylindra część sprężonej mieszanki. Umożliwia to znaczną redukcję siły potrzebnej do pociągnięcia za linkę rozrusznika, odciążenie osoby obsługującej urządzenie i ochronę całego systemu rozruchu urządzenia.
Pompa olejowa z regulacją wydajności
Pozwala na dokładne, odpowiednie do potrzeb smarowanie. Oznaczenie E gwarantuje doprowadzenie odpowiedniej ilości oleju w każdych warunkach roboczych. Profesjonaliści dozują dokładnie. Pompa umożliwia redukcję zużycia oleju do 50%.
Kompensator
W gaźniku pilarki spalinowej MS 362 C-M VW umieszczony został kompensator, który sprawia że pomimo wzrastającego zanieczyszczenia filtra powietrza nie spada moc silnika, a z kolei nie wzrasta zużycie paliwa oraz zawartość substancji szkodliwych w spalinach. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest dłuższa i efektywna praca bez konieczności wykonywania czynności serwisowych.
Czterokanałowa technologia STIHL
Cylinder pilarki MS 362 C-M VW posiada cztery kanały przelotowe w których tuz przed samym zapłonem dochodzi do zawirowania mieszanki paliwowo - powietrznej. Powoduje to bardziej efektywne spalanie paliwa dzięki czemu wzrasta sprawność silnika i pozwala uzyskać wysoki moment obrotowy w szerszym przedziale obrotów.
Silnik STIHL 2 - MIX
Odpowiednią moc pilarki MS 362 C-M VW gwarantuje dwusuwowy silnik oparty o technologię STIHL 2 - MIX. Silnik ten charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa nawet o 20 % w porównaniu do tradycyjnych silników dwusuwowych. Dodatkowo uzyskujemy spadek emisji spalin, który sięga 50 %.
STIHL ElastoStart
Ciśnienie sprężania powoduje podczas uruchamiania silników spalinowych powstawanie odbić obciążających mięśnie i stawy operatora. Element amortyzujący umieszczony w specjalnym uchwycie rozrusznika pochłania i przekazuje występujące siły zgodnie z przebiegiem cyklu sprężania umożliwiając tym samym płynne uruchomienie urządzenia bez szarpnięć.
Elektryczne podgrzewanie uchwytu (W)
Elektryczne ogrzewanie uchwytu (W) zapewnia operatorowi bezpieczną i komfortową obsługę pilarki w okresie zimowym w niskich temperaturach. Na uchwycie przednim i tylnym znajduje się wytrzymała i odporna na ścieranie folia termiczna. Elektryczne ogrzewanie uchwytu (W) można włączać zależnie od potrzeb. Dzięki tej innowacji uchwyty pozostają ciepłe i suche.
Ogrzewanie gaźnika (V)
Ogrzewanie gaźnika (V) ułatwia pracę w okresie zimowym przy niskich i siarczystych mrozach. Ogrzewanie gaźnika (V) z systemem przełączników termicznych skutecznie zapobiega oblodzeniu gaźnika podczas zimowych prac.
STIHL Ematis-System
System STIHL Ematic składa się z prowadnicy Ematic, piły łańcuchowej Oilomatic oraz pompy olejowej z regulacją wydajności wzgl. redukcją ilości tłoczonego oleju. Specjalna konstrukcja prowadnicy i piły łańcuchowej sprawia, że każda kropla oleju dociera dokładnie w te miejsca piły łańcuchowej, gdzie jest najbardziej potrzebna. Umożliwia to redukcję zużycia oleju smarującego piłę łańcuchową do 50%.
Dźwignia STIHL Kombi
System M-Tronic rozpoznaje fazę rozruchu na ciepło i na zimno, dlatego na dźwigni kombi znajduje się tylko pozycja startowa. M-tronic dozuje dokładnie taką ilość paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna. Ogromną zaletą tej technicznej innowacji jet fakt, że użytkownik może natychmiast przystąpić do pracy i to na najwyższych obrotach. Dzięki uzyskaniu optymalnego przyspieszenia po kilku sekundach pilarka łańcuchowa jest całkowicie gotowa do pracy.
Praktyczne korki
Opatentowane przez STIHL specjalne korki zbiornika paliwa i oleju gwarantują wygodę i komfort użytkowania, zapewniają doskonałą ochronę przed wyciekiem paliwa oraz dostawaniem się zanieczyszczeń do wewnątrz zbiornika. Zbiorniki wyposażone w takie korki można szybko i wygodnie otworzyć oraz zamknąć, bez pomocy jakichkolwiek narzędzi.
Boczny napinacz łańcucha
Śruba napinacza piły łańcuchowej umiejscowiona jest z boku, na pokrywie koła napędu łańcucha. takie rozwiązanie zapewnia wygodę podczas napinania piły łańcuchowej oraz pozwala uniknąć kontaktu dłoni z ostrym łańcuchem i ostrymi zębami zderzaka oporowego co mogłoby spowodować skaleczenie.
Dane techniczne
Moc | 4,8 KM |
Podziałka piły łańcuchowej | 3/8 " |
Długość prowadnicy | 40 cm |
Waga | 6,6 kg |
System akumulatorowy | AI |
Pojemność skokowa | 59 cm³ |
Stosunek ciężaru do mocy | 1,6 kg/kW |